Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Tethys Oil: Bästa köpet i utbombad sektor

Oljepriset studsar rejält as we speak och rörelsen kan utan problem skapa en squeeze upp till 40 dollar per fat. I så fall är Tethys ett bra val tror jag. Det är inte alls så spekulativt som man kan tro; Bolaget har cirka 485 miljoner i kassa, 13,60 kronor per aktie. Man har inga skulder. Tethys äger dessutom 1,1 miljoner egna aktier som de återköpte under 2015, värda 55 miljoner kronor, eller 1,5 kronor per aktie. ...

Börserna balanserar på klippkanten

Tittar på en långsiktig target OMX som en bearmarket kan föra med dig. Usa balanserar på klippkanten videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=YdDCVlpMgwc

2017-05-31 08:22 · bubo

Phase holographic och 700-1000% upsida vid salj .

PHASE SKA BLI UPPKÖPTA DET ÄR VDNS MÅL Länken nedanför tar er till en top 10 lista på dom dyraste uppköp/sammanslagningar dom senaste 10åren. http://www.pharmaceutical-technology.com/features/featurehealthy-appetite---the-biggest-pharmaceutical-takeovers-in-the-last-ten-years-4543965/ Här kan ni läsa mer om varför stora bolag hellre köper upp ny teknik än riskerar kapital på att utveckla nånting själva. Tänk också på att dom flesta bolagen här är bara på uppstarts fasen. http://www.thelifesciencesreport.com/pub/na/the-best-biotech-takeover-targets-for-2014 Ett exempel där som nämns är Insmed Inc som handlas på nasdaq för 19 dollar (19dollar gånger 8,71 blir 165kr per aktie) med ett börsvärde på 772miljoner dollar ses som billig ur dom stora bolagens synpunkt! ...

Taurus Energy - FDA processen börjar klarna

Efter förra veckans fantastiska artikel i Amerikanska Biofuelsdigest (se mitt tidigare inlägg där även länk till artikeln framgår) har fokus denna vecka legat på FDA och den ansökan som Taurus har skickat in. En mycket snårig process där mycket har varit oklart tills nu, tex blandade jag själv ihop den sk 90 dagars regeln som gällde vid EPA godkännandet, men efter mycket läsning på FDA/AAFCO sidor har jag kommit fram till följande status: ...

Saniona börsens billigaste biotech

Idag handlas Saniona till ca 16 kr. Trots att detta avtal komm nyligen in. https://www.avanza.se/placera/telegram/2016/01/20/saniona-samarbetsavtal-kan-ge-milstolpsbetalning-258-mln-kr.html Avtalets totala möjliga ersättningar överstiger börsvärdet. Under 2016 ska Saniona inleda tre kliniska studier. Två fas II och en fas 1. Dessa studier ger vid bra resultat ett oerhört mervärde i aktien. Både inom kokainmissbruk och Diabetes/ Fetma finns det stora miljard marknader. Inom Neuropatisk smärta där Saniona ska ta substansen AN 263 i kliniska tester finns stor potential. ...

2017-05-31 08:22 · bjaen

Storbankerna rekar undervärderade Dometic Group

De senaste 3 veckorna har Dometic fått köprekommendationer från 4 stora banker; UBS, Jefferies, SEB och SHB med kortsiktiga riktkurser på allt från 61-65 kr. Kreditvärderingsinstitutet Moodys har även uppgraderat kreditbetyget på Dometic till B1 från B3 med positiva utsikter. Tillväxten i fritidssektorn är stor och Dometic har en omfattande marknadsandel och en stark position vilket talar för att omsättningen bör växa. Dometic opererar i många olika marknader samtidigt men har 30-50 procent i de flesta OEM-verksamheterna. ...

IMINT- Lifvendahl levererar!

Lifvendahl levererar! Jag har tidigare uttryckt tveksamheter kring IMINT:s förmåga att snabbt och kostnadseffektivt bygga en säljorganisation i Asien. När jag nås av nyheten av att man lyckats rekrytera Mikko Alanko till bolaget så är jag beredd att backa. Mikko var med och byggde upp succebolaget Scalado. Jag råkar ha bekanta som jobbat med Mikko och detta skall tydligen vara ett riktigt kraftpaket besatt av att leverera. Precis den sorten jag gillar så 10/10 på den värvningen. Mikko har ett enormt nätverk i Asien då Scalado vände sig mot exakt dom kunder IMINT adresserar. Scalado gjorde affärer med dessa företag i många år och en stor del av Scalados enorma framgångar kan tillskrivas Mikko. ...

Børsens best bevarade hemlighet.En bio/tech revolusjon av enorme dimensjoner

Phase Holographic Imaging AB Marknaden: 120.000 Cellab ( Vi tar alltså inte hänsyn till att marknaden kan vara betydligt större, då Mikroskopen kan vara fullgoda alternativ till djurförsök.) Om vi först bortser från framtidspotential/förhoppningvärdering och tittar på ett rent konkret vinst per aktie case: Vi börjar med att räkna med vad Bolagsvärdet hamnar om Phiab tillgodoser 1% av labben med Mikroskop. 120.000 x 0.01 = 1200 Labb Av uppenbara skäl som att öka effektiviteten och som Peter påpekat vid flertal tillfällen finns det anledning att införskaffa fler än ett instrument Men om vi nu skall vara återhållsamma och räkna med att genomsnittet per labb är: ...

Aptahem: Publicerar WolfofSwedens reportage

Länk till artikeln finns längst upp på sidan under SENASTE.

Björnen ryter så de ekar..

Veckans indexgenomgång V.3 Där både Omxs30 och Sp500 ser ut att stå för fortsatt kurs söderöver. Video: https://www.youtube.com/watch?v=e5pcM5IOx38

2017-05-31 08:22 · bubo