Trigger som kan ge ett fall i OMXS30 på 15%
(Veckoanalys v17) Tittar även på S&P500, DAX, Brent, Guld, USD/SEK. Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=BpX0_8g8t_4
Community (archive)
The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se
(Veckoanalys v17) Tittar även på S&P500, DAX, Brent, Guld, USD/SEK. Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=BpX0_8g8t_4
SPIFFX: SPIFFX AB TECKNAR AVTAL MED LEANDER GAMES 09:27SpiffX har idag tecknat avtal med den ledande plattformsleverantören Leander Games om distribution av bolagets innovativa live-betting produkt Take5Live. SpiffX får genom integration med Leander Games distributionsplattform LeGa möjlighet till att flexibelt och snabbt sprida Take5Live till en mängd olika spelbolag och operatörer. - Vi är mycket glada över att kunna introducera SpiffXs första konsumentapplikation i vårt erbjudande och att med det bredda vårt erbjudande till både befintliga kunder och nya samarbetspartners, säger Steven Matsell, Leander Gamings CEO, och fortsätter; ...
Syftet med denna bloggpost är att undvika haussning och en röd tråd av “Köp Hallelujah”. Jag tänker visa helt enkelt vad den stora triggern är i Alzinova. Att de till slut ingår licensavtal eller blir uppköpta. Detta blogginlägg handlar uteslutande om vad Alzinova kommunicerat och vad som händer på marknaden. Jag går igenom några licensavtal mellan Big Pharma och mindre bolag på preklinisk nivå. På slutet gör jag min egna kortfattade analys enligt min bedömning! ...
Enquest har nu stigit dryga 50 % sedan köpsignalen från brottet genom 2.88kr. Från videon analysen https://www.youtube.com/watch?v=wUjFseU1M2k Och har nu nått target zonen. Här finns de risk för en naturlig rekyl. Man kan nu traila sin position och kliva av när vi får en stängning under föregående lägsta Candle. Eller Close under ema 8. Och sedan bevaka positiva omslag i rekyler framöver. Mvh
Affärsidé och kunder Community Entertainment är koncernnamnet för företaget som ägnar sig åt gamification av undersökningar, information, utbildningar och tävlingar. Marknaden är stor och alla som gjort en quiz på facebook i stil med “Vad får du för poäng på högskoleprovet?” borde känna igen Community Entertainments produkter. Det är tydligt att deras kunder är nöjda, då dom har 100% renewal rate på sina avtal under 2015 och fått i uppdrag att leverera till prestigefyllda storkunder som Stockholms Universitet, Expressen, Aftonbladet, DN, Ica, Fortum, Scan och McDonalds. ...
Analyserar ett gäng med aktier som kommer i följande ordning. SSAB, Peab, Lucara, Arcam, Swedbank, Fingerprint, Telia, Africa, Sensys och Nexam. Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=U-OjTwaujBY
PledOx Data: Mycket väl underbyggda. Forskning har pågott närmre 10 år. Statistisk signifikans och klinisk relevans i fas2b. PledOx är first in class. Indikation: CIPN drabbar upp till 80% av de patienter som behandlas med cellgifter. CIPN kan förhindra att behandlingen med cellgifter slutförs. CIPN påverkar gravt patientens quality of life och kostar samhället mer per patient än tex neutropeni Konkurrens: Finns idag ingen behandling för Indikationen CIPN Total potential: ca 8 bUSD/år. Den bästa jämförelsen när det gäller förväntad försäljning fås genom att se till Amgens Neupogen och Neulasta. De används mot indikationen neutropeni som precis som CIPN uppstår vid cellgiftsbehandling. Neupogen och Neulasta säljer för ca 4,5 bUSD/år, den försäljningen uppnås för en indikation som är mindre frekevent än CIPN. ...
Tourn idag: Vinstdrivande Påbörjar internationell expansion Skalbar till bransch Fåtal aktier: 6 620 000 Lågt börsvärde: 63 000 000 SEK Min riktkurs inom 6- 18 månader: 25-35 kr. VD har ordet: ”Jag välkomnar det nya året och kvartal ett 2016 har börjat bra. Januari och februari är vanligtvis tuffa månader reklammässigt, men vi har slagit våra egna rekord i orderingångar och har i nuläget bokade kampanjer över hela året. Vi har idag kampanjer med bolag som Zalando, Telia, CDON och andra stora varumärken. Våra senaste uppgraderingar i systemet där vi går starkt ut med mätning och datainsamling har visat sig ge stort intresse hos våra kunder och vi är idag i dialog med samtliga mediebyråer i Sverige", kommenterar vd Robin Stenman. ...
Jag har uppmärksammat att fler skribenter har skrivit om OBAB här så jag tänker inte gå in djupt om bolaget. Istället tänker jag ta med den relevanta informationen som missats, samt göra en uträkning på vart kursen kan stå i slutet på året. Svensk e-handel av smycken står för 2-3 % av den totala handeln av smycken. I USA står den i 15-17 %. Det finns alltså en stor potential, och enligt OBAB är köpupplevelsen i butik en viktig faktor som kommer att gynna internet handeln. ...
Koppar priset är intressant vid ett eventuellt utbrott genom 2.3 motståndet, i en potentiell C våg. Skulle kunna ta priset upp till nästa motstånd omkring ma 200. Om detta sker lär de ge momentum till Boliden och Lumi. Koppar graf: https://www.facebook.com/BuboWaweTrader/photos/a.895118013850984.1073741829.894345307261588/1287456901283758/?type=3&theater