Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Tand för tand- Doxa expanderar. Ny analys av ´Analyst Gruop`

Jag kan omedelbart säga att jag äger aktier i bolaget, och jag ger inte köpråd, var och en får göra sin egen riskbedömning. Min bedömning ligger i linje med analysen jag länkar till. Riskerna är finansiella och möjligen att någon annan kommer med något liknande, Bolaget går inte med vinst, men AG tror på break-even 2017. Det är därför jag tagit plats på tåget, bolaget expanderar kraftigt år för år. De har en ny produkt, och jag kanske ska nämna att de verkar inom dentalbranschen, som tycks vara överlägsen allt annat som finns att tillgå. De har vunnit flera prestigefulla utmärkelser: “Top Innovative Cement” av tidskriften ´The Dental Advisor´ fyra år i rad, och även ´Cellerant Consulting Group´har fyra år i rad tyckt att Doxa varit värda “Best In Class Technology”. Som AG skriver, det är en kvalitetsstämpel, och det ger varumärkeskännedom. ...

VibroSense Dynamics – stort steg närmre miljardmarknad

Sammanfattningsvis kan man säga att tidplanen håller, pre-lansering av fotinstrumentet sker redan i höst vid två internationella och ett svenskt event. Och det är full fart när det gäller CE-märkning, men CE-märkning är bara en liten del…. Hösten, vintern och nästa år kommer att vara full av triggers och aktiviteter och med detta en rejäl uppvärdering av bolagsvärdet. Precis vad en investerare vill veta, men mer om detta nedan. Närmast i pipen ...

Synact - Bevisa effekt sen exit

Synact fokuserar på en ny verkningsmekanism för inflammatoriska sjukdomar. Det är ett område med ett stort medicinsikt behov. Bolagets läkemedelskandidat AP1189 (first in class) har en unik verkningsmekanism. Dels hämmas inflammationen och dels underlättas läkningsprocessen. Den första indikationen är psoriasis artrit. Psoriasis är en utbredd folksjukdom. 30 % av de som har psoriasis utvecklar psoriasis artrit. Det finns inga bra behandlingar mot det idag. Kom ihåg att detta är en första indikation. En andra indikation skulle t ex kunna vara inflammatoriska tarmsjukdomar där bolaget idag har bra musdata. Detta kommer Synact inte att ta till klinik, men givetvis är resultaten en viktig del i förhandlingen om att sälja bolaget. Patentportföljen bedöms som stark. ...

Vadsbo SwitchTechs väg mot miljardvärdering.

Rubriken kan tyckas löjlig för ett mindre bolag som kommer omsätta ca 45-50 miljoner i år med ett BV runt 70 miljoner men förklarar nedan varför det är högst troligt på några års sikt. Vadsbo SwitchTech är ett Göteborgsbaserat bolag som säljer Ledbelysning, transformatorer och inom Internet Of Things. De listades på Aktietorget i början på maj i år och ni kan läsa mer om verksamheten på deras hemsida http://vadsboswitchtechgroup.se/ eller få en bättre uppfattning av bolaget genom denna presentation, https://www.youtube.com/watch?v=q_pgnS7d-fo . ...

Crowdsoft og finansiering

Jag har studerat lite crowdsoft-IPO idag appropå bäsig kritik av finansieringen i SvD Börsplus (som nu jag läst i fulltext). Kritiken utgår från det offentliga prospekt som Crowdsoft publicerat, Börsplus har inte grävt vidare eller haft några ytterligare källor. Kritik 1: Crowdsofts ledning tar ut för höga arvoden. Helst vill de flesta aktieägare att entrepenören skall jobba utan lön och få avkastning genom aktier som stiger när bolaget är lönsamt. Ledningen och “närstående” har tagit ut en del arvoden (känt genom prospektet, inget dolt) som ligger i överkant, men det är inget extremt när man dragit skatter. entrepenörer skall också ha mat på bordet. Större delen av de “miljonbelopp” som Börsplus nämner är såvitt jag förstår kompensationer för garantiemissioner. ...

PHARMACOLOG - på väg mot genombrott!

Produkt Pharmacologs produkt, DRUGLOG, är en kombination av hårdvara och mjukvara som analyserar läkemedlet innan medicinering för att fastställa läkemedlets exakta sammansättning. Rent praktiskt analyseras 0.5ml av läkemedlet med spektralanalys och jämförs med det läkemedel som ska administreras. Vinsten med DRUGLOG är att man undviker att ge “fel” läkemedel som är både kostsamt och kan ge onödigt lidande. Intäkterna genereras utifrån det antal test kunden utför. http://pharmacolog.com/solution/ Ledning Hans Dahlin som grundade Pharmacolog har en stor erfarenhet av cancerbehandlingar och omger sig med personer med kunskaper och färdigheter i ledning, försäljning och utveckling. ...

Något stort på gång i Sintercast

GM har ingen motor med block i Sintercast CGI. Inte än. Detta är en bild av den nya Chevrolet Silverado 2500Hd med ett exta luftintag i huven Både Ford och Cummins har block i Sintercast CGI. GM hade en fullt färdig dieselmotor på 4,5 l V8 2008 och den var orderlagd men just då kom den ekonomiska knipan för GM och de frös produktionen och lämnade tillbaka alla bearbetningsmaskiner de installerat på sin fabrik i Tonawanda vid New York. ...

2017-05-31 08:30 · wip

Ökar i nostalgiska Effnet - Skördetiden börjar nu?

Jag vill dock börja detta blogginlägg med en återblick på mina senaste tips: Medirätt: Här gick jag ut med ett köptips för ca 14 dagar sedan då kursen låg på ca 4 kr och utvecklingen har sedan dess varit helt magisk, smått galen skulle jag påstå. Länk till mitt förra inlägg: http://www.redeye.se/aktiebloggen/mediratt/mediratt-helt-ratt-i-tiden. Jag har fått en del kritik men även en hel del gratulationer då jag sålde av mitt innehav med över 100% i vinst. Jag tror fortfarande på Medirätt men med en kursuppgång från 4 till 14 kr på någon vecka hade det varit smått tjänstefel att inte ta hem en vinst. Går dock aktien ner mot 5 kr igen (även samma kurs som ledningen har optioner på) så blir dock aktien intressant igen. Dock inte nu på kurser kring 9-10kr. ...

Invent Medic - En bortglömd pärla

Invent Medic har med sin produkt redan TVS POC – Proof of Concept - vilket är ett stort steg i produktutveckling för medtech, ett steg som alltså redan var taget innan emissionen. Bolaget räknar med att nå break even redan under 2017 och de ser ”betydande marknadsvärde” med “initiala marknadspotentialen Uppskattningsvis har mer än 50 miljoner av jordens befolkning besvärande urinläckage, merparten av dessa är kvinnor. Total försäljning av inkontinensprodukter i världen årligen 6 500 000 000USD ...

Långsiktigt läge i Kaffet?

Veckoanalys med många spännande case! Dow Jones, Omxs30, S&P500, Dax, Brent, Guld, Kaffe Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=SQ69Mom6Fr4

2017-05-31 08:30 · bubo