Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Stor rörelse på ingång i OMXS30!

Veckoanalys V.40 Stor rörelse på ingång i Omx! Omxs30, Sp500, Dax, Crude, Gold. Video: https://www.youtube.com/watch?v=wDKoVniAOKs

2017-05-31 08:32 · bubo

Nuevolution - six months ahead - six triggers

Upcoming triggers from small molecule drug discovery engine Nuevolution ( based on public company info - dates are my own estimates based on public company info) Before end of October 2016 BET inhibitor (selective to BD1) - First in class in inflammation Obtain pre-clinical results from mouse models of very underserved diseases fibrosis (IPF) and Lupus (SLE) Before end of November 2016 ROR gamma inhibitor - Second/third in class in inflammation / possibly first to inhibit resistance to standard of care in prostate cancer. Obtain late pre-clinical results from serious prostate cancer (CRPC) and undisclosed target in inflammation. Obtain non-GLP tox re the back up candidate. ...

Ny behandling mot autoimmuna sjukdomar.

Bild: Antikroppar, även kallat immunoglobuliner I autoimmuna sjukdomar börjar immunförsvarets antikroppar att angripa kroppens organ eller funktioner. Det finns ett antal olika typer av antikroppar som hänger ihop med olika typer av autoimmuna tillstånd. De flesta autoimmuna sjukdomar kan inte botas, men kan behandlas. Det finns ett sextiotal autoimmuna sjukdomar, som bland annat behandlas med plasmaferes, där man alltså byter ut blodplasman hos patienten för att bli av med de antikroppar som har vänt sig emot den egna kroppen. Ett så pass omfattande ingrepp som att byta blodplasma hos en person ger dock ofta biverkningar,och är något som behövs göras kontinuerligt. ...

Medicpen - Framtiden är här

Medicpen En aktie som är väldigt undervärderad just nu är Medicpen. Samtidigt som den har en hissande potential! Låt mig förklara varför. Om bolaget “MedicPen är ett medicinteknikföretag som utvecklar och tillverkar datoriserad tablettdispensering till kunder inom läkemedelsindustri och sjukvården.” Vision “MedicPens vision är att bli en världsledande aktör inom integrerade system för tablettmedicinering.” Medimi® – MedicPens system för medicineringshjälp De alternativ som finns för att öka följsamheten är patientutbildning och assisterad medicingivning vilket i bägge fallen kräver resurser och därmed investeringar. Ökad följsamhet kan även uppnås med enkla påminnelser, exempelvis alarm på telefon eller andra former av doseringshjälpmedel. Enkla påminnelser eliminerar inte risken för feldoseringar och enligt MedicPens efterforskningar finns väldigt få alternativa doseringshjälpmedel som ens är i närheten av vad Bolaget egenutvecklade Medimi®-system erbjuder: ...

medicpen--kommande raket

“MedicPen är ett bolag som länge levt i skymundan och bortglömt av alla andra kursraketer! Starten med VD byte förr förra våren gav besked med råge och därmed ändring på den saken, och det finns mycket som tyder på att uppvaknandet bara är den första morgongäspningen i något som kan bli ett maratonlopp i högt tempo. Tidiga aktionärer föll i koma på grund av avsaknaden av partners och målöshet….Utlovade avtal och lovade försäljningar uteblev….Detta är kalla fakta som vi nu lämnat bakom oss…. ...

Ökande guldpriser+svag krona+växande e-handel= x00% raket

Efter att ha tipsat om Sweden Dividend som gick riktigt fint, grattis alla som köpte, så vill jag nu dela med mig av nästa case: “Online Brands-koncernen driver de ledande e-butikerna på den nordiska marknaden inom vigselringar, smycken, klockor och matsilver. Koncernen består idag av moderbolaget Online Brands Nordic AB (publ) samt de helägda dotterbolagen Hedbergs Guld & Silver AB, Juvelerare Eric G Andersson AB (Andersons Ur & Guld) och Juvelerare John Victorin i Varberg AB (Victorins). E-handeln drivs under www.hedbergsguld.se” ...

Imint, bara fakta (än så länge)

Jag tänker inte spekulera eller ta upp några rykten, bara göra en liten sammanfattning av det bolaget gjort under året. Imint har varit noterat på Aktietorget sedan 2015-12-16 har under den tiden som gått varit väldigt konservativa gällande sin nyhetsrapportering. Om vi bortser från standardiserade nyheter som information om optionsinlösen, bokslutskommuniké, årsstämma, årsredovisning och delårsrapporter så har det kommit ytterligare PM vid 6 olika tillfällen: 2016-01-18 Imint förstärker organisationen 2016-04-29 Imint öppnar kontor i Kina - lokal säljchef anställd ...

Cleantech Invest (CLEANT A) Riktkurs Q3 2016 - 20-25 kr !

Cleantech Invest (CLEANT A) Riktkurs Q3 2016 - 20-25 kr ! Cleantech Invest är en Nordisk accelerator med investeringar i tillväxtbolag som löser globala utmaningar. Dvs. bolaget köper tillväxtbolag och gör dem lönsamma. Därefter säljer de dem vidare till ett väsentligt högre värde. Aktiekurs Cleantech Invest 2016, 1a aug: 10,60 kr. 2016, 31 augusti aktiekurs: 15,50 kr. ATH - dvs aktien klättrade 46 % på en månad. Naturlig vinsthemtagning är nu gjord och aktien ligger idag på 13,50 kr. Perfekt läge att köpa in sig på. Riktkurs för YTD (helår 2016) är ca 20-25kr, försiktigt räknat. Vilket innebär en uppsida på ca 10kr aktien. Kort och enkelt varför aktien ska värderas upp samt vad som inte är inprisat i aktien till dagens kurs ärcär även en fortsatt mycket stark försäljningstillväxt i Enersize, Sofi Filtration, ResQ Club and Nuuka Solutions. ...

Fortsatt positiva resultat på cancerstudien

I ett par tidigare bloggar (senast 11 juli), så har jag länkat och skrivit om en ny behandlingsmetod mot cancer. En behandlingsmetod som bygger på testresultat från det svenska blodanalysbolaget LifeAssays högkänsliga infektionstest, som gör att cancerbehandlingen kan administreras vid precis rätt tillfälle tidsmässigt i en immuncykel. Studien har rönt uppmärksamhet i både amerikansk och Australisk press och TV (se länkar till TV-inslag nedan) och i fredags rapporterades via PM från LifeAssays, att studien på 200 hundar nu stängs och att de preliminära resultaten ser mycket lovande ut. Citat från fredagens PM: ...

IDOGEN - Ett fynd?

Idogen har ju den senaste tiden släppt flera positiva resultat men förmodligen pressats av den pågående företrädesemissionen. Jag misstänker att aktien kan komma att uppvärderas när den nu avslutas den 29 sep. Jag tycker att detta bolag förtjänar en högre värdering och därför har jag passat på att köpa in mig på dagens nivåer. Titta på nedanstående klipp och länkar för att göra er egen bedömning. Jag tror att vi har en rejäl uppgång att vänta här i höst nu när bolaget levererat fina resultat och har en välfylld kassa. ...

2017-05-31 08:32 · boom