Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Medicinsk Cannabis – En Översikt

Tidningen Forbes skrev i sin artikel att marknaden i U.S.A estimeras växa till smått otroliga 62 miljarder kronor under 2016. Detta är en tillväxt med hela 26% sedan förra året. Jag valde att kika närmare på: Aphria Inc Aurora Cannabis Canopy Growth Corp Maple Leaf Green World Mettrum Health Corp OrganiGram Holdings Läs sammanfattningen här: http://ihallandeinvest.se/inlagg/medicinsk-cannabis-en-oversikt/

IDOGEN - Fantastiskt

Bolaget har verkligen levererat goda nyheter dom senaste 3-4 månaderna och jag har köpt på mig rejält med aktier. Här har vi en aktie som jag tror kan komma att röra på sig ordernligt framöver. Tror på en flerdubbling av dagens aktiekurs inom 6-18 månader. Läs på om detta bolag och bilda er en egen uppfattning. Här har vi senaste tidens nyhetsflöde: IDOGEN: POSITIVA RESULTAT 2 PRODUKTUPPFÖLJAREhttp://www.redeye.se/aktieguiden/nyheter/idogen-positiva-resultat-2-produktuppfoljare IDOGEN: POSITIVA RESULTAT I STUDIE MED HUMANA CELLERhttp://www.redeye.se/aktieguiden/nyheter/idogen-positiva-resultat-i-studie-med-humana-celler ...

2017-05-31 08:33 · boom

Taurus Energy utökar sitt kontaktnät i USA

Idag fick vi en glädjande nyhet att Taurus ansluter en branschledande organisationen i Minnesota, USA. Se detta pressmeddelande som släpptes i USA igår kväll: https://mnbiofuels.org/taurus-energy-joins-the-minnesota-bio-fuels-association. Taurus gick ut med en bekräftelse nu på eftermiddagen. Kanske inget banbrytande detta men självklart positivt då man ökar sin marknadsnärvaro ytterligare. Än mer intressant att höra USA chefen i samma PM berätta att förhandlingar om kommersiellt avtal fortfarande pågår med Sweetwater Energy, där fick åtminstone jag nytt hopp efter den senaste något negativa statusuppdateringen. ...

InDex Pharmaceuticals Holding - IPO som haglar insiderköp

Det är otroligt sällan jag köper denna typen av bolag, sist var Cyxone och den kom ju fint upp efter lite tålamod. Nu tror jag det är dags igen. Det verkar som ingen insider vill stå utanför mässan dessutom. Spana in insynsmannen på Twitter så har det haglat insiderköp sen IPO dagen. Jag tolkar det som att dom självklart vet att det är spännande nyheter på ingång. Dessutom har dom köpt till en kurs på över 8:- ...

Intressanta aktier att ha koll på - Mangold, Litium

Mangold - BV 147 mkr Mangold är en oberoende fondkommissionär som erbjuder finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Bolaget bedriver i verksamhet inom sex affärsområden; Corporate Finance, Emissionstjänster, Kapitalförvaltning, Market Making, Pension- och Kapitalrådgivning samt Värdepappershandel. Mangold handlades i januari för 480 kr och har därefter sjunkit ner till ATL 300 kr. Andra kvartal rapporten var svag och bolaget har påverkats negativt av björn marknaden som varit mycket pga. Brexit. ...

ZetaDisplay får köprekommendation

Citat hämtat från Stockpicker Newsletter 9 oktober 2016. “Det går inte att komma ifrån att risken är rejält hög i ett litet företag som Zeta Display som nyligen dess- utom har genomfört både förvärv och emissioner. Bolaget som nns noterat på First North Premier ser dock klart spännande ut och går inget snett kan nog vinsten öka snabbt de kommande åren. Hur snabbt och till vilken lönsamhet ökningen blir är re- jält svårbedömt men på vår prognos faller p/e-talet till omkring 17 redan på nästa års vinst e er schablonskatt och kan faktiskt vara så låg som cirka 10 när 2018 summeras. Trots risken tycker vi därför att aktien kan vara värd en chansning och ger en speku- lativ köprekommendation, dock utan riktkurs. ■ " ...

Everysport Media: Ett framtida Catena Media växer fram, mångdubblare?

Everysport Media: Ett framtida Catena Media växer fram, mångdubblare? ESMG är det snabbast växande bolaget i Sverige inom sportmedia, sportteknologi samt speltips. Man nådde redan innan de senaste större förvärvet, Daytime Media House, ca 2 miljoner miljoner unika besökare i veckan och över 11 miljoner sidvisningar och lär knappast vara sämre efter det vinstdrivande förvärvet i Daytime Media House. Förvärvet bestod av följande: Kort om bolagen i Daytime Media House som nyligen förvärvades, nyckeltal 2015: ...

AIK - Fotboll , STORA affärer på G?

“Jag är egentligen ingen stor anhängare av bolagiserade idrottsföreningar, då de över tid oftast verkar vara dåliga affärer. Om man kan tajma investeringen rätt, så går det emellertid att tjäna pengar på de flesta aktier. Frågan är om inte AIK Fotboll är ett bra köp på nuvarande nivå. Orsakerna är både att aktien handlas i närheten av all-time-low samtidigt som flera av Europas största klubbar uppvaktar AIK och klubbens spelare Alexander Isak, nyss fyllda 17 år. ...

2017-05-31 08:32 · boom

Net Gaming Europe - årtiondets straffspark!

Net Gaming har under många år brottats med negativa resultat och ett par företrädesemissioner för att lösa sin ekonomi. I januari 2012 riktades en emission till entrepenören och investeraren Henrik Kvick (numera även styrelseordförande i Net Gaming) och han tecknade 6 660 198 aktier för 0,33 kr/st. Under december 2012 och jnuari 2013 genomfördes en företrädesemission där Henrik Kvick garanterade 100% teckningsgrad, resultatet blev att enbart 2,84% av aktierna tecknades av allmänheten och Henrik Kvick (via sitt bolag) tecknade hela 97,16% av de nya aktierna. Detta innebar att han tecknade drygt 37 miljoner aktier för 0,26 kr/st. Nu äger Henrik Kvicks bolag 47 050 160 aktier i Net Gaming vilket motsvarar 81,79% av hela bolaget. Efter en snabb beräkning så ser vi att Henrik har betalat ca 14 000 000 kr för dessa aktier. ...

GLYCOREX- Dags för uppvärdering

GLYCOREX – Dags för uppvärdering I dessa tider med många nynoterade förhoppningsbolag som ännu inte har några godkända produkter på marknaden så är Glycorex (GTAB) en veteran i sammanhanget. Utvecklingsprojekten har stor potential och prisas väldigt lågt med tanke på börsvärdet runt 150 mkr. Efter att ha haft en värdering på nästan 1 miljard kr för 8 år sedan då bolaget var rejält haussat inför ett FDA-godkännande har Glycorex långsamt byggt upp stora värden. ...