Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Vicore - Buy on rumour

Vicore har två verksamhetsgrenar, dels ett innehav i I-tech (som jag inte kommer beröra närmare nu men som verkar vara till salu och kan vara värt 40-50 mkr stand-alone) och dels en bred forskning på substansen C21 som nu befinner sig i Fas1. C21 är en substans som stimulerar AT2 receptorn i kroppen och som visat sig kunna bidra till läkande och skyddande effekter på organ. Den primära indikationen, för vilken man även under året fått Orphan drug status för, är mot Lungfibros där C21 i djurmodeller kunnat reversera sjukdomen viket är unikt. ...

5 intressanta aktier inför veckan!

Astra Zeneca, Dustin, Bilia, Unibet, HM. Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=Ws94lIUcGNw

2017-05-31 08:33 · bubo

ZetaDisplay fortsätter med fin orderingång

Sverige, 2016-10-25 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) – ProntoTV, som är en del av ZetaDisplay-koncernen, har genom samarbetspartnern BrandMaster tecknat ett ramavtal med Statoil ASA avseende leveranser av Digital Signage för internkommunikation. Avtalet som löper på 4 år, med möjlighet till förlängning, är det hittills största avtal som ProntoTV har tecknat under sina år i branschen. Leveranser påbörjas inom kort och kommer att ske till Statoil ASA:s olika kontor runt om i världen. ...

Gasporox - Attraktiv IPO med lasterteknik direkt i ditt kylskåp!!

- Var och varannan förpackning från Ica Maxi behöver gasporox. - Världspatent! Ej begränsat till länder. - Kundnyttan styr avtalen, flexibel prisplan. - Santa Maria redan I test! - Anpassningsbar för medicinsk analys - Stort avtal tecknat pre-IPO. http://www.redeye.se/aktieguiden/press/gasporox-tecknar-exklusivt-leveransavtal-och-licensavtal-med-ft-systems "" Samtidigt har två licensavtal tecknats. Det första avtalet avser en avgiftsfri licens som Gasporox erhåller baserat på ett patent som FT Systems ansökt om och som baserar sig på resultat från Safetypack-projektet. Det andra licensavtalet avser ett av Gasporox patent där FT Systems erhåller en licens att använda tekniken i sina produkter. Inget av licensavtalen är exklusivt. "" ...

IDOGEN - Nytt Centrum För Cellterapi i Lund

Jag tycker att Idogen börjar se riktigt intressant ut nu efter den senaste tidens goda nyheter, studieresultat osv. Detta nya centrum för Cellterapi i Lund kan lägga grunden till stora framgångar för detta område gissar jag. Att Idogen verkar få en viktig roll här är verkligen roligt. " Idogen: Regional satsning på centrum för cell- och genterapi Se nyhetsbrevetDSC8314 Ruona 15k Tillsammans med Idogen AB (”Idogen”), Medicon Village, Xintela AB samt forskare från Lunds Universitet, inleder Region Skåne en satsning på ett nytt centrum för cell- och genterapi. Planering av centret på Medicon Village och rekrytering av projektledare har påbörjats och bekostas av Region Skåne. ...

2017-05-31 08:33 · boom

Crown Energy står inför ett brutalt genombrott

Kort innebär affären för Crown Energy att man behåller 10% av tillgången Block 2B i Sydafrika mot att Africa Energy står för första borrkostnaden. Dessutom kommer Crown inte drabbas av någon utspädning till nya ägare som går in och finansierar borrningen utan Crown behåller sina 10%. Sydafrikanska myndigehter har även rätt att erhålla ett ägarskap om det vill men även denna del kommer inte påverka Crowns 10% då AE står för det. ...

SaltX Technology, En Tio Baggare!

Okej, Let’s keep this straight! SaltX… Här har vi ett bolag som har gått under radarn! Vilka är dessa Saltx? Vi börjar med en film tycker jag: http:// https://www.youtube.com/watch?v=J–Obzf6-sc Jo, SaltX Technology är ju då ett svenskt innovationsföretag som utvecklar och säljer en patenterad energilagringsteknologi under varumärket SaltX. Det innebär att man har kommit på en lösning att kunna lagra stora mängder energi i saltkristaller. Man har därefter nanocoatat kristallerna med en matris för att öka effekten och därefter vacumförpackat för att få bort corrision. ...

Kontigo – en framtida aktör inom e-hälsa?

Sammanfattning För er som har läst på tidigare om Kontigo och har kunskap tidigare kan denna sammanfattning skippas utan att ni missar något. Kontigo Care AB är ett bolag från Uppsala grundat av serieentreprenören Daniel Benitez. Bolagets mission är att hjälpa människor att komma ur sitt missbruk och beroende, till en början ä rinriktningen alkoholmissbruk. Kontinuetet och kontakt skulle jag vilja använda som de ledord bolaget kommunicerar ut vid presentation av sin lösning. Lösningen som jag talar om kallas triple A och består helt enkelt av en blåtands alkoholmätare som kopplas ihop med en mobil vilka båda skrivs ut till patienten. Patienten skall med mobilen blåsa i mätaren på utsatta tider och ange närvaro vid utsatta möten/uppgifter och på så sätt fortgår behandlingen hela tiden och kontakten mellan patienten och teraupeten består utanför de sällsynta mötena som teraupeten normalt sett hinner med. Bolaget menar även att detta är den faktor som gör deras lösning lyckade det vill säga kontinueten som skapar ett mikrobeteende där missbrukaren återkommande påminner sig själv att vara nykter och alltid har en ständig kontaktyta. ...

Impact Coatings - Genombrottsorder med potential

Citat från pm 161021: “China Hydrogen Energy har av den kinesiska regeringen erhållit uppdrag att leverera drivsystem baserade på bränslecellsteknik till nationella buss- och lastbilsbolag. Kunden bygger nu nödvändiga produktionsanläggningar för volymproduktion. Efter att de beställda InlineCoater-systemen installeras kommer China Hydrogen Energy ha kapacitet att producera bränslecellsystem för över 20 000 fordon per år. " I December införde diktaturen röd varning för 10% av kinas invånare pga smog. Bl a i hela Peking. Trafik, fabriker, kraftverk, myndigheter och skolor - i stort sett allt stängdes ner i mer än tre dagar. Människor fick ingen lön för dessa dagar och förnödenheter kom inte in i städerna. ...

Fingerprint Cards kapat!

Inledning Jag har handlat med aktier i över 20 år. Min strategi bygger på att hitta lågt värderade bolag som kommer att växa under de närmaste 3-5 åren, minst. Jag har ägt Fingerprintaktien sedan sommaren 2015. Jag började med lite swingtrading och det gick riktigt bra. Sedan läste jag på ytterligare om bolaget och bestämde mig för att köpa på mig mer och lägga dem i min långsiktiga portfölj. Jag har länge förvånats över marknadens värdering av bolaget och försökt att bena ut varför Fingerprint värderas så lågt jämför med andra bolag. I veckan noterades Fingerprints största konkurrent Goodix på den kinesiska Shanghai börsen. Goodix fick en värdering som på 2016 års prognos värderar bolaget till ett pe-tal om 19 och på 2017 års prognos till 17. Jämför detta med Fingerprint som värderas till ett pe-tal på 12 för 2016 års prognos och ett pe-tal på 8 för 2017 års prognos. Samtidigt vågar inte de stora smartphonetillverkarna använda Goodix utanför Kina p.g.a. av Goodix inte har tillräckliga patent. Medan Fingerprint utökat sin patentportfölj mest av alla bolag på Nasdaq OMX senaste året. Så varför värderas Fingerprint så lågt? ...