Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Insplorion AB - Marknader & möjligheter

Denna text ämnar att placera Insplorion AB och dess teknologi på de framtida marknader de strävar efter att penetrera med sin teknologi. Bolaget har två ben att stå på vilka är Instrumentaffären samt Sensoraffären. Jag kommer i denna text att analysera marknaderna för Sensoraffären till största del och som avslutning dela med mig av mina tankar kring instrumentaffären. Jag vill börja med att säga att jag ser ett bolagsbygge på samma sätt som jag ser en husbygge. Jag tittar på ritningen (produkt+patent), marken och dess värde (läget), entreprenören (ledningen), vilka mer som köpt in sig (storägarna), samt spekulanterna (marknaden). På samma sätt som att jag skulle kunna köpa in mig i ett byggprojekt så gör detsamma när jag köper aktier i ett bolag på börsen. Jag blir en delägare i ett byggprojekt. Och jag brukar sällan vara intresserad av mark i obygd, skummisar som köpt in sig eller taffliga entreprenörer. Sen gillar jag bra ritningar. Vad gäller Insplorion så stämmer samtliga delar med vad jag letar efter. ...

Kontigo Care - Nytt Miljardbolag?

Kontigo Care heter bolaget som står inför nästa miljard marknad med deras lanserade produkt. Bolaget tar fram en alkoholmätare och bolaget har skrivit avtal med ett flertal kommuner. Bolaget noterades förra året på ca 9.5kr och sedan dess har kursen dalat ner till 4kr. Nu har tiden gått och produkten är lanserad och försäljningen står nu på tur. Flera kända skribenter har börjat att uppmärksamma Kontigo Care`s potential. Nedan följer ett antal artiklar kring bolaget som är värda att läsa: ...

Kontigo Care - Garanterna har sålt klart!

I måndags arrangerade Kontigo Care lunchmöte uppe hos Remium och jag var självklart på plats. Remium är förträffliga värdar och som vanligt bjöd dom på lunch. Eftersom jag är en aktiehandlare rejält på dekis så är allt sånt givetvis mycket välkommet. Dessutom har Remium otroligt mjuka och sköna stolar vilken passar min lilla tajta rumpa alldeles utmärkt. Kontigo Care presenterades av VD Henrik Nordlindh. Det var ett väldigt roligt möte med cirka 15 personer på plats. Engagemanget och energinivån var mycket hög och frågorna smattrade i rummet. ...

"Ta rygg på bra investerare" ZetaDisplay har en som imponerar

Hur uppnår man bäst resultat vid en investering? Finns det något recept där man kan läsa hur man skall göra? Givetvis inte. Men att några investerare oftare lyckas bättre än andra, är ett faktum. Vi talar idag mycket om att “ta rygg på bra aktiehandlare” Handelsplatser som Nordnets Shareville är uppbyggda kring denna ide och här kan du enkelt ta rygg på duktiga handlare. Varför inte ta rygg på duktiga investerare? Det finns idag ingen speciell plats på Internet dit man kan gå för att finna all den information som behövs, men informationen finns där ute, så det är bara att börja leta. Fördelen med detta är att du oftare får en djupare kunskap om det du är intresserad av. Nackdelen är att det tar tid. För min del känns det bättre att följa ett mindre antal intressanta investerare, än att ta rygg på aktiehandlare som ibland handlar med aktier i företag som man inte vet någonting om. Men som sagt, detta är för många en tidsfråga och båda modellerna kan ge ett bra resultat. ...

MyFC har ett verktyg som kan förändra hela mobilbranschen!

MyFC har utvecklat en bränslecell, dvs en produkt som genererar energi ur en kemisk process i reaktion med vätgas. Det är inget nytt i sig utan har funnits länge. Vad är det som gör MyFC unikt då? De har uppfunnit (och patentskyddat) en teknik att utvinna vätgas ur vanligt vatten. De har lyckats göra detta i ett (också patentskyddat) öppet system. Andra bränsleceller bygger på slutna system som arbetar under tryck och genererar värme. Lösningen MyFC tagit fram skapar varken tryck eller värme. De har lyckats förpacka och förminska bränslecellen så att den idag bara är 0,9 mm tjock – idealisk för t ex mobiltelefoner. På bara några år har MyFC utvecklat och förfinat sin teknik. Från den ganska klumpiga Powertrekk där man får fylla på vatten och tillsätta saltpuckar själv till eleganta Jaq där man bara stoppar i en saltbricka för att få el. Idag har de presenterat nästa steg i utvecklingen – en 0,9 mm tjock bränslecell som går att bygga in direkt i en mobiltelefon. ...

2017-05-31 08:34 · hx60

Ripasso Energy - Enorm uppsida, precis som Solenergi är!

I våras tecknade man ett första ramavtal med en italiensk partner som planerar att genomföra 16 solhybridsprojekt med Ripassos lösning på Sicilien. Totalt innebär det en produktion av 100 motorer för Ripasso. Ett lyckat genomförande av projekten på Sicilien skulle nämligen ge Ripasso både ett positivt kassaflöde och även fungera som en föregångare till fler och större affärer. Planeringen av leveransen är i nästa år 2017 redan! Världsrekord i solenergi! ...

Gasporox! - Undervärderat tillväxt bolag!

Efter lite research i Gasporox så har jag äntligen valt att investera i Gasporox, jag måste tack “finkille27” som gjorde en riktigt fin analys av bolaget här på redeye för cirka en månad sen, jag passar på att lyfta fram den välskrivna analysen igen. Varför investera i Gasporox? - Världspatent! Ej begränsat till länder. - Kundnyttan styr avtalen, flexibel prisplan. - Santa Maria redan I test! - Anpassningsbar för medicinsk analys ...

Gapwaves: ”Kommer aldrig att bli billigare”

Gapwaves teknologi Det nyligen noterade bolaget Gapwaves måste vara ett av de mest intressanta bolagen som listats på senare tid. Bolaget har en unik position med deras gapvågledar teknologi i form av deras GAP antenner (platta millimetervågsantenner) som kan avsevärt öka hastigheten på överföring av data. Mobil data förväntas växa upp till 10 gånger under den närmaste femårsperioden vilket innebär att operatörer måste förtäta och höja kapaciteten i näten. En definitionen av 5G är just överföring av data i realtid i vår Mobil, Mac, PC eller surfplatta. ...

Auriant - Ryska guldmaskinen mot deras bästa kvartal hittills

Varför ska man köpa Auriant Mining? Guld är en väldigt säker investering i dagens läge och speciellt nu när Donald Trump har tagit över kaptensbindeln i USA. Oroligheter kommer komma, och i och med detta kommer guldet gå upp. Företaget får betalt i dollar, och om vi kollar på dollarn så har denna valuta gått upp kraftigt och detta betyder ökade intäkter för Auriant. År 2014 låg dollarn i cirka 6,5 kronor och i dagens läge ligger den i 9,23 kronor. Detta är en ökning på cirka 42%. I och med att guldpriset går ned och dollarn gått upp så balanseras detta upp, och Auriants verksamhet tuffar vidare mot framgång. ...

Scandinavian enviro systems - På kanten för ett kraftigt utbrott!

Hallå! Jag ska hålla mig kort! Filme: https://www.youtube.com/watch?v=nBeUrKLH85s Scandinavian Enviro Systems Bolaget tycker om däck, massor av däck! Då de har en patenterad pyrolys teknik för att återvinna matrialen ur såndana med en hög komersiell verkningsgrad på ett miljövänligt sätt. Jag vet inte om ni som läser detta har någon koll på hur mycket däck som kastas varje år men det är ofantliga mängder och det är ett stort miljöproblem! I Svergie kastas 85000 ton däck in per år, vilket motsvarar 35 000 däck om dagen. ...