Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

BioInvent och Sprint Bioscience

Bioinvents optionsprogram ska löpa under perioden 2017-2020 och omfattar maximalt 5 650 000 optioner. Lösenpriset ska motsvara 130 procent av den genomsnittliga aktiekursen (lösenpris 4,29 vid kurs om 3,30) under tio handelsdagar från och med den 16 februari 2017. Programmet ska omfatta ledningsgruppen samt andra nyckelpersoner som är anställda i bolaget. Anställda tjänar in 50 % av optionerna baserat på prestation avseende varje enskilt verksamhetsår 2017-2019 samt 50 % baserat på bolagets långsiktiga värdeutveckling under programmets löptid. ...

2017-05-31 08:35 · krax

Spännande uppsida på börsen!

Omxs30, Sp500, Socker, Olja & Guld. Spännande uppsida! Gott nytt år på er! Med vänlig hälsning Bubo Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=Z4WQvihk_0c

2017-05-31 08:35 · bubo

Konsten att förstå Cyxone och vad det kan betyda för MS!

Vad är MS och hur påverkar detta patienten? Multipel skleros (MS) är en kronisk, neurologisk sjukdom som drabbar nervceller i det centrala nervsystemet, vilket innebär att det drabbade organet tappar sin förmåga att fungeranormalt.I Sverige finns ca 18 000 människor med MS och ca 2,5 miljoner i hela världen är drabbade av MS, enligt Biogen (multipelskleros.nu). Hur reagerar man på behandlingen? Det finns inget botemedel men det finns bromsmediciner. Dessa preparat injiceras oftast men under de senaste åren har det kommit orala preparat som tas i tablettform. De orala preparaten är att föredra då det underlättar medicineringen för patienten. Ett, av många, problem med dagens preparat är att de enbart kan användas under de akuta attackerna och inte som en långvarig behandling. Detta beror på att nuvarande preparat fungerar genom att man hämmar immunförsvaret vilket i sin tur ger olika typer av biverkningar bland annat lever- och njurskador, sköldkörtelsnedsättningar, depression och den dödliga virussjukdomen progressiv multifokal leukoencephalopati (PML). ...

Insplorion AB - Vi närmar oss kommersialisering

Jag har diskuterat Insplorion AB med många andra och insett att det finns några fundamentala delar som förhindrar att på ett enkelt sätt förstå. Men det är väl värt det anser jag då Insplorion besitter en teknologi som ser ut att hamna väldigt rätt i tiden, lite av en slump (politiska beslut) och en hel del skicklighet. Att läsa om bolaget och dess marknad (för dig som vill förså caset): ...

ZetaDisplay uppmärksammas av Morningstar. Deras Analys sätter Fair Value till 13.02 kr

Kan det vara Morningstars Analys som triggade NeoNet och Instinet. Neonets tjänster bygger på en avancerad elektronisk exekverings plattform med integrerade verktyg som omfattar algoritmisk handel, avancerad order fördelning mellan alternativa marknadsplatser, marknadsdata mm. Både NeoNet och Instinet är kända för att vara duktiga på att agera som Market Makers Jag tolkar detta som att “De stora Pojkarna”har fått upp ögonen för ZETA. Återstår att se vad som händer framöver. Länk till Morningstars Analys. http://www.plusfakta.se/wp-content/uploads/2016/12/ZETA.pdf ...

The Marketing Group – Nivåer som inte går att tacka nej till.

TMG som bolag • The Marketing group har en affärsidé som går ut på att förvärva vinstgivande, tillfäxt- och skuldfria bolag med aktier. Detta är en beprövad metod och egentligen inget nytt. • TMG sätter bolag inom marknadsföring med olika nischer under samma tak som därefter kan kollaborera med varandra och dra nytta av varandras fördelar. • Bolaget är utdelningsbaserat. Med det menas att i framtiden kommer utdelning att ske. TMG har guidat att 80% av vinsten ska ut till aktieägarna. Med ett högt VPA som TMG har så blir utdelningen därför stor och direktavkastningen hög ...

AppSpotr – hetaste småbolagsnoteringen i år

Vad är AppSpotr? AppSpotr är ett svenskt mjukvaruföretag som erbjuder en molnbaserad plattform för utveckling av professionella appar. Plattformen gör det möjligt för företag, organisationer och privatpersoner att snabbt, enkelt och kostnadseffektivt utveckla appar i stor volym och publicera dessa på AppStore och Google Play. Användaren behöver inga kunskaper om programmering och tjänsten kan användas av både privatpersoner och företag. Bolaget riktar sig dock i första hand till en professionell målgrupp bestående av t.ex. reklam-, PR och kommunikationsbyråer, webbdesigners, webbutvecklare och andra kreativa yrkesroller inom digital utveckling och kommunikation. Målgruppen använder redan idag i hög utsträckning webbpubliceringsverktyg för utveckling av webbplatser. ...

Tobin Properties - resan börjar nu

Tobin Properties (Tobin) introducerades 28:e oktober på First north och har sedan första handelsdagen tappat ca 10% av bolagsvärdet som idag uppgår till ca 800 Msek. Bolaget och handelsmönstret sedan introduktionen påminner om Oscar Properties vilket är intressant då Oscar Properties efter deras liknande kursnedgång (då bolagsvärde ca 730Msek) uppvärderats drygt 180% på 2 år. Till detta läggs att jag med flera fortfarande ser en stor uppsida i Oscar Properties som idag handlas till ca 79 sek. Swedbank har riktkurs på 110 kronor. ...

VA Automotive - The rise of Q4

För er som är nya inom VA och har fått intresse av att den senare ökningen så har jag skrivit ett inlägg ang. Q1 och ett ang. Q2: Q1: http://www.redeye.se/aktiebloggen/va-automotive-i-hassleholm/va-automotive-undervarderad-kassako Q2: http://www.redeye.se/aktiebloggen/va-automotive-i-hassleholm/va-automotive-q2-rapport-visar-tydlig-undervardering De är lite röriga, men i Q1-inlägget prickade jag vinsten för Q2, och i Q2 prickade jag i stort sett både resultat och omsättning för Q3. Så, som skribent inom aktien, legitimerar jag mig genom det. Så, Q3 kom, och nu är det dags att avhandla vad som hänt till och med, och även sedan, dess. Alla källor finns som vanligt i botten, förutom när jag hänvisar till vad jag skrivit tidigare, då de finns i tidigare inlägg. ...

Medicpen – Framtidens nya fingerprint

Medicpen – Framtidens nya fingerprint En aktie som är väldigt undervärderad just nu är Medicpen. Samtidigt som den har en hissande potential! Låt mig förklara varför. Om bolaget “MedicPen är ett medicinteknikföretag som utvecklar och tillverkar datoriserad tablettdispensering till kunder inom läkemedelsindustri och sjukvården.” Vision “MedicPens vision är att bli en världsledande aktör inom integrerade system för tablettmedicinering.” Medimi® – MedicPens system för medicineringshjälp De alternativ som finns för att öka följsamheten är patientutbildning och assisterad medicingivning vilket i bägge fallen kräver resurser och därmed investeringar. Ökad följsamhet kan även uppnås med enkla påminnelser, exempelvis alarm på telefon eller andra former av doseringshjälpmedel. Enkla påminnelser eliminerar inte risken för feldoseringar och enligt MedicPens efterforskningar finns väldigt få alternativa doseringshjälpmedel som ens är i närheten av vad Bolaget egenutvecklade Medimi®-system erbjuder: • Patenterad teknologi som hanterar medicinerna enskilt fram till doseringstillfället – Detta minskar risken för såväl kontaminering mellan olika läkemedel som risken för misstag! • Tablettmagasin som kan fyllas på annan plats – Detta innebär automatisk central fyllning vilket spar resurser! • Uppföljning på enskild medicin – Detta innebär att resurser kan prioriteras! • Påminner endast vid missad medicinering – Detta innebär att sköter du din medicinering så slipper du bli påmind! Denna informationen är grundläggande och tagen från hemsidan. ...