Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

NC Lahega – Stor uppsida inför rapport och på sikt

Oattraktiv historik 2014 inledde Redeye bevakning av North Chemical, och såg bolaget då som ett attraktivt köp. Men rapport efter rapport blev besvikelser, och base case sänktes allt eftersom tiden gick. Dessutom så polisanmäldes och åtaldes företagets grundare för att ha olagligt köpt en lägenhet på företagets bekostnad.Och efter detta, med ny VD misslyckades bolaget kvartal efter kvartal att gå med vinst. I största allmänhet blev kvartalsrapporterna alltid en besvikelse. Tittar man in i backspegeln, både kurshistoriskt och sett hur företaget har letts, ser man inga trevliga saker. ...

Cleantech invest - stor potential, begränsad risk?

Cleantech invest – över eller undervärderat? Jag har sedan ca 1,5 år följt bolaget Cleantech Invest och blev väldigt glad när bolaget noterades på First North för ungefär ett år sedan för bara en Euro stycket. Idag handlas aktien 350% högre än noterings kursen, men det finns fortfarande goda anledningar till att tro på fortsatt uppgång. Till att börja med vill jag rekommendera er att läsa den analysen som nyligen gavs av en privatperson med alias Tändstickskungen här på Redeye, som väl visar hur Cleantech Invest kan värderas bra mycket högre än vad kursen står idag. ...

Uppföljning 11/2 2017

Då var det dags att följa upp på de trades som nämndes tidigare i veckan. Det som sticker ut ordentligt är rörelsen i CLF som steg med runt 20% i torsdags pga rapporten som slog förväntningar. Jag nämnde i inlägget att jag inte håller en swingposition öppen inför en rapport för att jag inte vill var exponerad. Då jag aldrig analyserar rapporter och endast handlar baserat på prismönster har jag inte ett annat val än att avvakta och ibland händer då att jag missar en större uppgång som i fallet med CLF. Dock har jag även “sparat” många förluster då en rapport slår fel. ...

En väg till en långsiktig aktieportfölj.

En väg till en långsiktig aktieportfölj. 11 bolag som jag (tror) har en långsiktig fundamental potential. Video: https://www.youtube.com/watch?v=_3gNTp6J4T4&t=4s

2017-05-31 08:37 · bubo

Revolutionerar en miljardmarknad?

VD:n För Cline Scientific, Patrik Sundh, inleder sitt utskick med: ”Bästa Aktieägare, Det är mycket tillfredställande för oss som bolag att se hur antalet användningsområden för vår gradientteknologi växer, speciellt inom så stora marknader som cancerforskning och diagnostik. Det är områden där ny teknologi kan möjliggöra paradigmskiften och samtidigt bidrar till en god sak för mänskligheten.” Cancer, cellterapi och artros är alla tre heta områden där det pågår fantastiskt mycket spännande forskning just nu. All forskning är sannolikt inte bra, men en gemensam faktor är att de alla behöver den senaste tekniken och de bästa redskapen för att komma vidare och ha chans till nya innovativa både mediciner, behandlingar och terapier. Det är där Clines produkter i form av nanogradienter kommer in i bilden. Forskning ”Powered by Cline Scientific”. ...

Omx mot 1600!

Veckoanalys v.7 Pratar inledningsvis lite om AI Sen tittar jag på Omxs30, Sp500, Guld & Brent. Önskar er en fin helg! Video: https://www.youtube.com/watch?v=TEZBrz86a6U&t=408s

2017-05-31 08:36 · bubo

Nuevolution - Reconciliation of blog spot from late September-16 to now

“- Exciting months ahead for Nuevolution - it is possible all six triggers are in place, and hopefully rock solid, already at year end. It will likely trigger a drastic revaluation of the stock.” Upcoming triggers from small molecule drug discovery engine Nuevolution ( based on public company info - dates are my own estimates based on public company info) - all quarters are calender quarters Before end of October 2016 ...

Medias bevakning av våra börsbolag.

Med säljer, menar jag text som vi läsare betalar för att få tillgång till. Så är det, och det är så vi läsare vill ha det. Mätningar på vad vi uppmärksammar görs regelbundet, och du har kanske själv fått svara på frågor om detta. Men, är det verkligen det som vi är intresserade av. Börjar inte våra ekonomisajter mer och mer likna vanlig nyhetsförmedling. En allt större del av innehållet är sånt som vi kan läsa om i “Dagens Nyheter”. ...

Swing Watchlist 8/2 2017

Samtliga aktier på min swinglista just nu är intressanta för en lång position, dvs köp. Idéerna baseras på prismönster. Samtliga aktier handlas i USA. Symbol: LEN (endast idé) Väntar på en trigger över 45.40 med stop strax under 44. Intressant efter en liten shake. Problemet är den nedåtgående trendlinjen som har följt läggre toppar på veckografen över en längre period. Jag anser att reward/risk är tillräckligt bra för en trade men väljer att avvakta något. ...

En edge i aktier & index.

Har testat och koden i testet är rätt- Testet backtesta MOO order dagen efter att nivåerna passerats. Här kan ni pröva tillämpa MOC order samma dag som nivåerna passerats också i olika aktier och index samt pröva olika parameter inställningar. Med vänlig hälsning Bubo https://www.youtube.com/watch?v=S8c4R6ntLN0

2017-05-31 08:36 · bubo