Gräshoppor på vintern...
Fick åka in en sväng till den lilla staden för att handla och köpa dom sista julklapparna idag. Likt en svärm gräshoppor vandrade folk fram på gatorna och handlade utav bara f-n…Var kommer alla ifrån ? Verkar som om ingen jobbar och alla är lediga och handlar. Pengar tycks heller inte vara ett problem. Blip blip i kassorna, och plastkorten ryker..Usa:s bnp bygger ju som bekant på konsumtion till 2/3 delar och läste att vi i svedala har kommit upp till c:a 50 % av bnp.. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, men vi verkar närma oss Usa med stormsteg i det fallet. Skrev lite om Sintercast igår och idag kom en liten notis om att verksamheten ångar på riktigt bra. En skribent sågade mig jäms fotknölarna , men det tar jag för om man inte tror på det man skriver så kan det ju kvitta… Ingen trader eller annan för den delen heller går väl ÅL-IN såhär innan året är slut men väl direkt när börsen öppnar 2008. Några aktier som jag tycker att man kan bevaka noga och vara beredd att gå in i är: Tanganyika oil som har fått alldeles för mycket stryk . Mest p.g a AGB Sundals stora försäljningar senaste veckan. Helt klart värd runt 100-lappen redan idag. Boliden ser billig ut och skulle metallpriserna åtminstonde stanna kvar på dom här nivåerna så är den köpvärd . Uppköpsryktena får man som krydda. H&M är enligt mig börsens tveklöst säkraste placering..För en överskådlig tid. Epicept är alldeles för billig med tanke på hur nära dom är marknaden med flera produkter. Precise biometrics är ju ännu ett av förhoppningsbolagen som haft det kärvt under många år men nu verkar det ha lossnat ordentligt med flera fina ordrar, och glöm inte att dom har saker på gång i Thailand och ett arabland också. Spanien tror jag kan bli PB:s nästa stora marknad och sen kanske det börjar rulla på ordentligt. Hög risk men det kan betala sig bra. Morphic har framtiden för sig även om det kan ta en tid så tror jag att det blir riktigt,riktigt bra när det släpper. Ett litet axplock i mängden. Nu hoppas vi på dom amerikanska konsumenterna för då stänger vi på plus för första gången på åtta dagar. Inte en dag för tidigt. Fredag och Saunan med en kall öl kallar kl 17.30.. ...