omx(missar)
vi gå närmare till farligt läge på börsen på grund av att stängningen i norden innan påsk och stänga på minus . jag tro att uppgång i usa börsen är mycke kort som kommer att raderas snart igen på grund av många skäl: 1-bud från jp för krisdrabbade banken är för högt vilket kommer att öka risken för jp aktien på fall. 2-mer än 60 procent steg bank aktier i usa men vart gick deras håll? 3-fall på olja är kort, stiger igen därför att dollar kommer att testar nya botten runt 5.80-85. 4-guld på väg väg kanske mot 850 men jag tro att snart vänder upp igen. 5-många vinstvarningar på väg vilket kommer att trycker börsen igen på fall . 6-usa sänker räntor men vad hjälper landet att dämpar deras infaltion ?inget 7-eu central bank kommer att hämnas på stora kriset snart på grund av stigande ifalation och arberslöshet på visa länder ,viket bodde sänka deras räntor tex:spainen-italia… jag tro att usa börsen kommer att falla från onsad. det var bara synd att vi missade detta uppgång. hoppas att jag kommer att ha fel att börsen stiger hela april. ...