Countermine Rapportkommentar
Rapportkommentar Q1-rapport 2008-04-29 Först nu har jag haft tid att läsa igenom rapporten ordentligt och här kommer mina kommentarer. Resultatet var något sämre än väntat. Det berodde på att jag inte riktigt tänkt på att Countermine PLC:S kostnader nu konsoliderats in i bolaget. Nu till det riktigt intressanta: I bokslutsrapporten skrev Christer Bergquist: ”Jag känner en stor tillförsikt inför våra affärsmöjligheter redan på kort sikt i Libyen och tror att vi snart kan teckna viktiga minröjningsavtal.” Vi vet alla vad som följde, storordern i Libyen med ett ordervärde på flera hundra miljoner kronor. I Q1-rapporten skriver han: ”Mot denna bakgrund känner jag stor tillförsikt inför våra affärsmöjligheter redan på kort sikt och tror att vi snart kommer att teckna nya, viktiga minröjningsavtal. Alltså ungefär samma men med det viktiga tillägget NYA Christer skriver här så gott som i klartext att minst en stor minröjningsorder till kommer den närmaste tiden. Jag gissar att den kommer från libyska staten och att vara utan aktien nu är som att spela rysk roulette. ...