Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Karo Bio (TA)

Karo Bio, KARO, Small Cap (publicerades imorse) tidigare analys: Blickar vi uppåt förefaller nästkommande hinder finnas uppåt 9.90-10 samt 10.60. Väl däröver är det sedan upplagt för test av föregående toppnivån uppåt 11 kronor och möjligtvis även fortsättning upp till 12-12.50 som vi sedan tidigare har angett som möjligt målområde för aktien. Så har då aktien nått fram till målnivån i form av 12-12.50 och det återstår att se om aktien har mer krafter kvar eller om fredagens uppgång var en acceleration som byggde på dels teknisk köpsignal dels någon form av “ja-skall-inte-missa-tåget”-rally. ...

BÖRSEN VÄNDER UPP

Jag tro att det bli en kraftigt rekyl uppåt på börsen igen innan nästa veckan. Börsen har testad idag under 600 och orkade stänga upp över 600. jag bedömmer att börsen skulle kunna gå upp igen innan faller . Många rapport var besvikelse men räknar med aktie kurser tycker jag att detta är redan känd för sämsta rapporter. jag tro att en rekyl mot 635 innan fredag sen detta bror på kris paket som ska lämnar men bank aktier kommer att dra upp innan rapport men dett är mycket risktabel sektor . ...

200 kr om dagen - dag 5

Så, då var första dagen på den nya veckan avklarad. Här är resultaten. KARO - Köpte - 750 - 11,75 kr KARO - Sålde - 750 - 11,85 kr KARO - Summa: 55 kr KARO - Köpte - 750 - 11,80 kr KARO - Sålde - 750 - 11,85 kr KARO - Summa: 15 kr KARO - Köpte - 688 - 12,00 kr KARO - Sålde - 688 - 12,40 kr ...

2017-05-30 12:00 · dojch

Starbreeze fick ett drömprojekt

Ni kanske också har hört talas om den omåttligt populäre ”nya Bond” med namnet Jason Bourne? Ja, Starbreeze skall göra nästa Bourne-spel. Som inbiten ”gamer” så tror jag att detta starka varumärke passar det lilla svenska spelbolaget alldeles utmärkt. (Bara de tre filmerna med Jason Bourne i huvudrollen har haft intäkter på 8 miljarder kronor). För ett drygt halvår sedan kom det även ett spel med Bourne i huvudrollen som fick runt 7,9 (av 10) i snittbetyg i spelkritiker. Spelet var utvecklat av en liten utvecklare vid namn High Moon Entertainment. Men nu är det alltså Electronic Arts tur att göra detta till en spelserie, om allt går som det borde. ...

Starbreeze - offentligörande av storspel

Idag presenterar Starbreeze eller snarare EA games vilket storspel som Star tecknade kontrakt på i november. Lite överraskande är det ett spel baserat på Jason Bourne. Pressmedelandet: “I slutet av 2008 meddelade Starbreeze att ett nytt utvecklingskontrakt hade tecknats. Det kan nu offentliggöras att kontraktet avser ett nytt spel baserat på karaktären Jason Bourne, med Electronic Arts (EA) som förläggarpartner. Detta är det andra projekt som EA och Starbreeze nu samarbetar kring. EA har idag också offentliggjort att de har tecknat en exklusiv licens att utveckla spel baserat på författaren Robert Ludlums verk, inklusive böckerna om Jason Bourne. Totalt har Ludlums böcker sålt i mer än 290 miljoner exemplar och översatts till 32 språk sedan 1971. De tre filmerna om Jason Bourne, med Matt Damon i huvudrollen, har hittills haft intäkter på ca 8 miljarder kronor enbart från biografvisningarna. Starbreeze utvecklar den första titeln under EAs mångåriga avtal med Ludlum Entertainment. ...

Epicept - formen håller

Epicept har sen tidigare redan bevisats en riktig stark form. En form som många av oss inte känner igen, men en form som vi alla trott och drömt om. Nu gäller det för oss epiceptare att verkligen att vakna ur denna långa dröm och leva i denna verkliga drömmen Epicept har nu under 7 dagar presenterat två riktigt positiva nyheter,fas IIb studie med NP-1 samt dagens FDA info. Eftersom Jack gång på gång har skjutit upp resultatet på NP-1 så fanns det många tvivlar där ute som anade att nåt lurt väntade, men med facit i hand så förstår dem flesta aktieägarna att Ceplenes resa under de senaste året tog Epicepts alla resurser(tid). Så till alla oss som har hackat på Mr Jack, nu måste vi faktiskt ge honom lite kredit. ...

Levnadsregler

Marylin Carlsson Nelson uppträdde i går (1/2 2009) i amerikanska TV-kanal CNN i det religiösa programmet “Hour of Power”. Hon är dotter till den legendariske svensk-amerikanen Curtis Carlsson som blev miljardär i USA inom hotell- och restaurang-branschen. (I Stockholm finns Radizon hotel och restauranger i Kungsträdgården och vid Stureplan). Hon hade följande levnadsregler: 1) Som liten flicka ville hon inte gå till söndagsskolan i kyrkan. Hon ville sluta. Pappan tittade och frågade varför. ...

När började krisen

Ingemar Carlsson som länge skrev tekniska analyser i Dagens Industri medverkar nu i nättidningen www.realtid.se I dagarna skriver han att han tror att börsen bottnar under våren efter en nedgång i februari. Så tolkar jag honom. Själv hör jag till de pessimistiska som tror att krisen bottnar tidigast 2014 men att det kan dröja ända till 2020 innan det inte blir återhämtning. Men där står jag givetvis inte på någon stabil grund för dessa påstående. Det är ju ingen som kan sia om framtiden. Ända tycker jag det är intressant vad Ingemar Carlsson skriver. ...

Karo Bio, kommande värdedrivare.

Mycket positiva rörelser nu i Karo Bio- aktien. Mönstret indikerar att saker och ting är på gång och med tanke på att aktien är populär för en bred grupp finns det kanske anledning att ge en förenklad bild av nuvarande läge och förväntade nyheter. Den senaste tidens rörelser känns mer än väl motiverade mot bakgrund av nedanstående. # Eprotirome förhandlingar i slutskede, jag tror mycket väl att vi kan få ett avslut inom någon månad. Hur avtalet kommer se ut är spekulationer men jämförbara avtal inom segmentet samt marknadsläge för befintliga preparat talar för ett avtal i storlek BUSD + royalty om vi pratar globala rättigheter. Statusen i de pågående förhandlningarna innebär att tidpunkten för ett ev bud på hela bolaget är fr o m just nu, troliga slutkandidater är några av de största läkemedelsbolagen med befintliga etablerade preparat i marknad. Värderingen f n ska ses mot storleken på det avtal som man nu förhandlar kring, eller i förhållande till ett ev bud på bolaget där en mkt stor premie är trolig, med tanke på intresset för substansen samt marknadsläget för de befintliga preparaten. ...

2017-05-30 12:00 · krax

Investmentbolagen - inga mer räntesnurror

Som många säkert har läst på olika håll har det stiftats ny lag som har trätt i kraft från 1 januari. Syftet med lagen är att motverka de skatteupplägg som de flesta stora företag har med så kallade räntesnurror. Upplägget går i korthet ut på att man köper bolag av sig själv, som moderföretaget i en koncern finansierar med lån. Det köpande bolaget måste betala lika stor ränta till modern, som det uppköpta bolaget gör i vinst. Det uppköpta bolaget ger koncernbidrag till mellanbolaget = ingen vinst hos det uppköpta bolaget, ingen vinst i mellanbolaget –> all vinst hos moderbolaget. Om sedan moderbolaget är ett investmentföretag får det avdrag för utdelning och kan således dela ut mycket av vinsten och behöver aldrig skatta på den. Detta prövades två gånger i Regeringsrätten 2001 och 2007 och det var helt ok. Politikerna gillade inte detta, därav den nya lagen. ...