Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Cyxone+Rabeximod = fortsatt framgång

Från Biostock Live med Kjell Stenberg - Cyxone kommer denna länk: “https://youtu.be/BMsinCN31uw” Jag har inte tittat på presentationen eftersom jag hörde honom för bara några dagar sedan. Hör någon något av intresse får de gärna upplysa mig. Däremot tittar jag på intervjun som börjar 36.30 in. Där tyckte jag mig höra en hel del intressanta saker. Lyssna förstås på hela intervjun. Jag skriver ner några tidpunkter där det kommer information jag själv reagerar på: ...

Imint, stabila framtidutsikter

Techbolaget från Uppsala verkar på marknaden för Android-telefoner där det årligen säljs 1,3 miljarder telefoner. Bolaget har i dagsläget två produkter för videofunktionalitet man säljer mot denna gigantiska marknad. Under loppet av lite drygt 1,5 år har man tagit kunder som motsvarar 20% av denna marknad. Potentialen är hissnande men marknaden har varit något avvaktande efter förra vårens kursrusningar men nu börjar det vända. Efter röda siffror i hela bolagets historia så tyder mycket på att vändningen kommer presenteras den 24 November. ...

2017-10-02 07:25 · alex1

Portföljuppdatering: Hösten 2017

Den fundamentala portföljen innehåller som tidigare GomSpace, Cinnober, SyntheticMR och Xvivo. Nytillskott är Scandidos, Kambi, Storytel samt ett än så länge hemligt innehav. Den spekulativa portföljen innehåller fortfarande PledPharma. Werlabs lär bli en långliggare i den onoterade portföljen. Probi fick silkessnöret efter Q2-rapporten, som visade på problem med lageruppbyggnad i USA. GomSpace (127,25 kronor) Det lilla satellitbolaget från Ålborg är inte så litet längre. Aktien har stigit 1000% sedan börsnoteringen och min första tenbagger är ett faktum. Uppvärderingen kan tyckas väl tilltagen på kort sikt men som jag beskrev i nedanstående blogg finns fundamentala anledningar till utvecklingen.. ...

NextCell Pharma - Enorm potential för uppvärdering

Om NextCell Pharma AB NextCell Pharma AB utvecklar ProTrans, ett läkemedel baserat på stamceller, som tagits fram med bolagets proprietary selektionsalgoritm. Protrans utvecklas i första hand för behandling av avstötningskomplikationer vid transplantation samt autoimmuna, och inflammatoriska sjukdomar. I bifirman Cellaviva erbjuds blivande föräldrar att ta tillvara på sitt nyfödda barns stamceller för barnets och familjens eventuella framtida medicinska behov Stamceller förväntas förändra hur många idag livshotande sjukdomar behandlas i framtiden. NextCell Pharma AB utvecklar ProTrans™, en läkemedelskandidat bestående av stamceller för i första hand behandling av autoimmuna och inflammatoriska sjukdomar liksom för användning vid njurtransplantationer. ProTrans™ består av selekterade stamceller framtagna ur navelsträngsvävnad med NextCell Pharma AB:s egenutvecklade metod. Vidare har bolaget en bifirma i Cellaviva, som är Sveriges första och enda stamcellsbank för familjesparande av stamceller från navelsträngsblod och navelsträngsvävnad. ...

Sammanfattning och analys av Q&A:n med Xbranes ledning

Spherotide och Kina *Martin Åmark finner ingen anledning att frångå tidsplanen för ett avtal med Kina angående Spherotide. Han tydliggör att han har förtroende för att ett signerat avtal kommer finnas på plats i år. *Licensintäkter för enbart avtalet i sig beräknas generera ca 70 miljoner kronor till Xbrane. 350 miljoner kronor årligen i försäljningsintäkter för produkten, varav en del tillfaller Xbrane (produkten säljs till partner för ett transferpris) ...

ICSID del II – Statistik, fall och faktiska utfall (Afrikanska Stater)

Inledning Vänligen läs mitt tidigare inlägg om ICSID för en detaljerad redogörelse av hur en ICSID-process ser ut. Både Gambia och Senegal har skrivit under ICSID-konventionen. Det står klart att dispyter mellan Gambia och internationella investerare kommer att hanteras av ICSID. Gambia och African Petroleum Corporation har också varit inblandade i en liknande dispyt tidigare, också då gällande licenserna A1 och A4. Under de senaste decennierna har internationella tribunaler tagit upp många av energisektorns problem och aspekter. Dessa har inkluderat fordringar enligt bilaterala avtal och sedvanlig internationell lag som handlar om expropriationer, orättvis och ojämlik behandling och det internationella brottet olaga eller orättvis rättegång eller påföljd (denial of justice). ...

EyeonID GDPR Big data och behovet av textanalys

Vad är GDPR Den nya dataskyddsförordningen kommer att påverka alla branscher, alla företag och organisationer som hanterar personuppgifter. EU:s nya dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR, som träder i kraft den 25.e maj 2018 innebär bland annat hårdare krav på hantering av personuppgifter. Det kommer att ställas krav på nya rutiner och processer för säker hantering av register samt krav på ansvarig ledningsnivå. Nya dataskyddsförordningen kommer att gälla för alla organisationer och branscher som sparar eller på något sätt hanterar personlig och känslig information om sina anställda eller sina kunder. Medför ökade krav ...

Silverbolag med en bra Risk/reward ratio

Denna analys är genomförd av en grupp investerare/analytiker som på heltid analyserar olika bolag på världens börser. Just nu ligger fokus på bolag inom gruvindustrin. Rapporterna/analysern gör de idag endast för eget bruk men de vill nu undersöka om det finns ett intresse från allmänheten för dessa analyser. Kontaktuppgifter till denna analys/investerargrupp: SRSG@Protonmail.com Längre ner i analysen finns ett samtal/intervju med bolagets IR-chef som är utförd av denna grupp och intervjun finns därför inte någon annanstans än här. ...

Gabather på väg mot 2 kr

Gabather historiskt det extremt haussade biotech-bolaget. Av småbolagsjakten och av flera redeye bloggare. Bolaget har en bra ledning som har lyckats men nu talar det mesta på att Gabather har misslyckats. För tredje eller fjärde gången skjuter nu Gabather kraftigt på starten av fas1. Utan resultat från Fas1 är aktierna inte värda mycket. Om det råder tvivel att Gabather kommer kunna starta Fas1 innebär det en väsentlig riskjustering av aktien. ...

2017-09-27 09:16 · bjaen

Botrglömda AcuCort snabbt påväg mot en miljardmarknad

Fem mycket starka skäl för att investera i AcuCort 1. Dexa ODF (Oral Dissolvable Film) är en ”akutprodukt” för stora marknader där sjukdomstillstånd kräver läkemedel med snabb och potent verkan •Vid akuta allergiska reaktioner •Vid kruppanfall hos barn •Illamående och kräkningar vid cytostatika behandling (CINV) 2. Dexa ODF är en ny, unik och smart produkt ...