Insplorion AB - Nu är vi i april

Nu befinner vi oss i april och vi är därmed inom den period där besked om batteriprojektet kan komma baserat på bolagets kommunikation (6-9 månader). Några mer exakta tidsangivelser har inte givits under projektets gång vilket gör att jag själv utgår från att planen fortsatt gäller, vilket för mig pekar på april-juni. Projektet som angivits bli klart i denna period är det projekt som pågår hos AGM Batteries ltd. i Thurso. Detta projektet har för avsikt att integrera Insplorion’s sensorer i en kommersiell prototyp som sedan kan användas för införsäljning hos de större batteritillverkarna (LG Chem och Samsung via den multinationella aktören och egna dialoger med Panasonic har nämnts i tidigare kommunikation). ...

Insplorion AB - Uppdaterad triggerlista

…för att se över om vi har något som kan läggas till eller tas bort. 2016 var ett väldigt händelserikt år vad gäller att bygga momentum. Det momentum som byggts sysselsätter nu personal för att realisera och kommersialisera samtidigt som en marknadsanalys görs just nu, en stor del av detta bekostas med anslag eller som i batterisensorfallet, av en samarbetspartner och potentiell framtida licenstagare. Triggerlistan avseende potentiella händelser 2017: Lansering av nano-hål sensorn under Q1 2017 (instrumentaffären) ...

Insplorion AB - Vi närmar oss kommersialisering

Jag har diskuterat Insplorion AB med många andra och insett att det finns några fundamentala delar som förhindrar att på ett enkelt sätt förstå. Men det är väl värt det anser jag då Insplorion besitter en teknologi som ser ut att hamna väldigt rätt i tiden, lite av en slump (politiska beslut) och en hel del skicklighet. Att läsa om bolaget och dess marknad (för dig som vill förså caset): ...

Insplorion AB - Marknader & möjligheter

Denna text ämnar att placera Insplorion AB och dess teknologi på de framtida marknader de strävar efter att penetrera med sin teknologi. Bolaget har två ben att stå på vilka är Instrumentaffären samt Sensoraffären. Jag kommer i denna text att analysera marknaderna för Sensoraffären till största del och som avslutning dela med mig av mina tankar kring instrumentaffären. Jag vill börja med att säga att jag ser ett bolagsbygge på samma sätt som jag ser en husbygge. Jag tittar på ritningen (produkt+patent), marken och dess värde (läget), entreprenören (ledningen), vilka mer som köpt in sig (storägarna), samt spekulanterna (marknaden). På samma sätt som att jag skulle kunna köpa in mig i ett byggprojekt så gör detsamma när jag köper aktier i ett bolag på börsen. Jag blir en delägare i ett byggprojekt. Och jag brukar sällan vara intresserad av mark i obygd, skummisar som köpt in sig eller taffliga entreprenörer. Sen gillar jag bra ritningar. Vad gäller Insplorion så stämmer samtliga delar med vad jag letar efter. ...

Insplorion AB - Batteriprojektet

Just nu pågår ett projekt som ämnar att integrera Insplorions batterisensor i kommersiella battericeller. Metoden, principen och tekniken bevisades fungera tidigare i år och hjälper batteritillverkare att styra batteriet till bättre utnyttjande (25% längre str��cka med exempelvis en elbil) och högre säkerhet. Projektet är inte en forskningsfas utan en anpassning av den bevisade tekniken inför volym- och serieproduktion samt att få möjlighet att gå till de större aktörerna på batterimarknaden med en fungerande prototyp. Ett exempel på en aktör som önskar en sådan prototyp istället för teorier är Tesla och Elon Musk som sa följande; ...

Insplorion - Tankar om delårsrapporten

En bra sammanfattning för dig som inte är insatt i Insplorion: RedEye - Fem skäl… Fakta om Insplorion, marknad, ledning osv. Tankar kring Insplorions delårsrapport sett från mitt perspektiv * Ledningen, team och styrelse arbetar strukturerat. * Med sitt strukturerade arbete får de mycket gjort, och rätt saker, de är således effektiva… (jämför här med Brighter som försökt släppa en apparat under flera år och åtskilliga miljoner i nyemissioner, Insplorion har inte bara släppt CE-märkta instrument, utan flera, med tillhörande sensorer, de har även startat samarbeten, marknadsfört sig på rätt plats och mycket mera…) ...