A City Media AB (ACM) - Analys
Verksamhet AdCityMedia är verksamt inom marknaden för utomhusreklam och är idag ledande i Sverige inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Bolaget har två huvudinriktningar “digital signage” (digitala skärmar I butiksmiljö) och “production” (analog storformatsreklam på fasad och I butik). Affärsområden AdCityMedias fyra kärnområden utifrån prospekt; Media: AdCityMedia förmedlar analog och digital reklam i utomhusmiljö. Digitalt AdCityMedia är idag ledande i Sverige inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Bolaget har sedan 2015 tredubblat det säljbara mediautrymmet avseende digitala mediaytor och har idag 167 digitala storformatsytor med närvaro i merparten av topp 30 städer i Sverige. Utöver detta har Bolaget över 1 500 digitala reklamytor i 260 städer/orter centralt placerade i respektive stad/ort. ...