WESC

Namnet är svårt att uttala men en sak är säker, varumärket är hett på landets skolgårdar. Vi som arbetar inom skolans värld har sett mode komma och gå. För 2-3 år sedan var Björn Borg det hetaste varumärket bland högstadie- och gymnasiungdomar. Björn Borg kalsongerna är idag inte lika synliga som förr då det var inne att ha byxorna vid knäna men BB väskor är fortfarande en vanlig syn. BB känns inte stekhett längre och det har inte aktiens kursutveckling inte heller varit på ett tag. Därmed inte sagt att BB inte är ett välskött bolag som har en god framtid framför sig… ...

De bästa blir än starkare i kristider

Företag med stark balansräkning och ett tekniskt försprång är krisens vinnare. Dels finns det möjligheter för företagen till förvärv av högkvalitativa företag. Samtidigt så har konkurenter varken kapital eller mod att utveckla produkter då kapitalanskaffningen försvåras. Vilka företag på Stockholmsbörsen är bäst i branschen? Tveklöst är Axis ett sådant bolag. 33-34% av världsmarknaden på digital videoövervakning. Övergången till digital teknik bidrar till en fortsatt tillväxt. Balansräkningen är stark och direktavkastningen är god. ...

Cashguard numera en del i PSI

Jag tänkte berätta om min syn på utvecklingen i Cashguard . Det är min berättelse och om den stämmer med sanningen vet jag inte. Detta är min upplevelse: För ett antal år sedan uppmärksammade jag att Cashguardmaskiner började poppa upp i stormaknaderna. Som sann Peter Lynch anhängare väckte det mitt intresse och efter att årsredovisningar studerats inköptes en mindre post aktier i bolaget. Cashguards andra ben var SQS . Med sina smarta lösningar blev SQS väskor hett efterfrågade av värdetransportbolagen efter år fyllda av värdetransportrån. ...