Topotarget- Tankar och funderingar

Utvecklingen i bolaget (läs forskning, rekryteringar m m) och den totala fokuseringen på Belinostat säger en sak och marknaden säger något helt annat. Vem har rätt? Det har varit mycket prat om Bankinvest de senaste åren och deras agerande. Enligt mitt tycke med all rätt. Att de under två års tid spillde ut över 15 miljoner aktier direkt ut i marknaden har satt sina spår. Många kanske anser att det är en dålig ursäkt, men om man bara studerar supply/demand kombinerat med senaste årens händelser på marknaden och avhållsamheten mot biotekbolag bland de större spelarna, så klarnar det lite. ...

2017-05-30 14:12 · drule

Träden växer...

inte tillgänglig

2017-05-30 12:35 · drule

ONE Media: Goda tillväxtmöjligheter och lockande värdering

ONE Media är ett kommunikationsföretag som erbjuder företag kompletta lösningar när det kommer till direktmarknadsföring och kundkommunikation. Det som utmärker ONE Media är deras genomgående strategi som inkluderar planering, utveckling, implementering och uppföljning i deras uppdrag mot kund. ONE Media har tre olika byggstenar i sin kommunikation: postbaserad, telefonibaserat och webbaserat. Postbaserat: Kan exempelvis vara direktmarknadsföring mot kund via postutskick, VD:n poängterar här vikten av att sy ihop erbjudanden så att kunden känner att de är personligt riktade. ...

2017-05-30 10:44 · drule

Topotarget: mellandagsreans bästa köp?

Om bolaget Topotarget är ett bioteknikbolag som är specialiserat inom cancerbehandling med sin bas i Danmark, bolaget grundades år 2000 och är listad på smallcap i Köpenhamn. Topotarget har redan bevisat att de kan ta en substans/produkt från klinik till marknad, den godkändes i Europa år 2006 under namnet Savene och i USA 2007 under namnet Totect, en behandling eller ett motmedel när cellgifter injiceras utanför ett blodkärl och orsakar bland annat vävnadsdöd. ...

2017-05-30 10:42 · drule

Bringwell: Attraktiv ingångsnivå i aktien

Bringwell är verksam på den nordiskamarknaden föregenvårdsprodukter (kostillskott,hälsosamma livsmedel, hudvård och naturläkemedel). Försäljningen sker genomett flertal kanaler: hälsofackbutiker,apotek, träningsbutiker, internet/postorder och export. Bringwell har en uttalat strategi att växa genom förvärv ochettflertalförvärv har gjorts mellan 2003 till och med 2009. Genom dessaförvärv kommerviktiga synergieffekter att uppnås, men inte att förglömmaär att de även sersig växa organiskt. Den nordiska marknaden för hälsoprodukteromsätter ca 10miljarder årligen och har haft en årlig tillväxt på 5-7%. ...

2017-05-30 10:42 · drule

Done: mer att hämta när konjunkturen vänder

2017-05-30 10:40 · drule

Q-MED: rider på sina innovativa estetiska produkter

Q-MED är en medicinsk koncern som utvecklar, tillverkar och säljer främst medicinska implantat för estetisk och medicinsk användning. Av Q-MEDs intäkter härrör 86 % från Estetiken och 14 % från specialistsjukvården. Q-MED har idag ca 650 medarbetare i 20 olika länder och är noterat på Mid Cap Nasdaq OMX. Huvuddelen av deras produkter är baserade på företaget patenterade teknologi, NASHA TM , vilket är en teknologi för framställnings av stabiliserad icke-animalisk hyaluronsyra . Hyalronsyran är en av få substanser som är ekvivalenta i alla levande organismer. I Q-MED årsredovisning 2009 kan man läsa följande ”ingen har lyckats tillverka geler av hyaluronsyra med samma förmåga som NASHA gelerna”. Med tio år på marknad så verkar deras teknik var rätt unik då ingen har lyckats kopiera eller överträffa den. ...

2017-05-30 10:40 · drule