JAYS - Intervju med VD Rune Torbjörnsen augusti 2013

1. Om man tittar på Jays kvartalsvis har tillväxten tappat fart och omsättningen har minskat tre kvartal i rad nu samtidigt som ni flaggat för att ni räknar med en väsentligt lägre försäljning under kommande månader tills dess att den nya produktserien nått marknaden. Har försäljningen av befintligt produktutbud mättat marknaden redan eller vad är orsaken till att alla nya avtal som slutits senaste året inte gett tillväxten ytterligare fart? ...

Kursuppgång väntar för JAYS

I en videointervju från Introduce den 18 december kommenterar Jays VD Rune Torbjörnsen hur kvartalet (Q2, aug-okt) har präglats av starkt fokus på att komma ut globalt mot rätt kundsegment och att Jays försöker jobba efter principen att enbart samarbeta med starka och bra distributörer. Jag ser mycket positivt på att Jays skyndar långsamt och är noga med att komma ut i rätt kanaler via starka och välrenommerade partners som också är beredda att långsiktigt investera i varumärket Jays. I den starka medvind som bolaget befinner sig i, är det annars lätt att lockas av lite snabba cash och välja en mer kortsiktig lösning i vissa lägen. Så är dock inte fallet med Jays, vilket tacksamt noteras. ...

JAYS - Allt tyder på fortsatt snöbollseffekt

Jays offentliggjorde i juni förra året ett samarbete med Polska Horn Distribution. Polen, ett land rejält på frammarsch med ca 40 miljoner invånare. De fyra senaste åren har den Polska ekonomin vuxit snabbast i Europa. http://www.dn.se/ekonomi/polsk-tillvaxt-gar-rakt-emot-europa Jag översatte en del av sajterna via Google och noterade att Jays får enormt fina omdömen/toppbetyg av konsumenterna i kommentarsfälten samt att antalet butiker som säljer Jays i Polen bara växer. Lägger ut ett axplock här till er nedan. ...